Vanliga frågor


Vad är ReceptDirekt?

Genom ReceptDirekt kan djurägare få hemleverans av medicin som veterinären förskriver. Beställningar inkomna före kl 15:00 skickas samma dag och når kunden nästa vardag.

Hur skickar ni medicinen?

Medicinen skickas vanligen som brev och delas ut i kundens brevlåda nästa dag i hela Sverige.

Hur skickar ni större beställningar av medicin?

Beställningar över 2 kg skickas som paket som vanligtvis leverans nästa vardag. Om adressen ligger på lantbrevbärarlinje kan leveranstiden förlängas ytterligare en dag. Kunden kan då välja ett snabbare alternativ genom att hämta paketet på närmaste utlämningsställe. Paketet kommer då fram på 1 dag och djurägaren får en SMS avisering/brev avisering. 

Vad kostar det?

Oavsett hur medicinen skickas kostar hemleverans alltid 49 kr. Inga andra avgifter tillkommer. Faktura medföljer försändelsen.

Hur lägger veterinären receptet till Apovet?

Via e-recept, fax eller telefon-veterinären kan välja det som passar bäst. Veterinär kan utan kostnad använda elektroniskt receptbeställningssystem på webben. Systemet är mycket enkelt att använda och kan spara tid. Här finns även aktuell information om sortiments, pris och lagersaldo. Är det första gången veterinären ska skicka recept till Apovet går det bra att ringa in receptet per telefon utan föranmälan.

Hanterar ni veterinärens receptarvode?

Ja, arvode återbetalas automatiskt till bank eller postgironummer kvartalsvis.

Hanterar ni recept med flera uttag?

Ja, receptet sparas då hos Apovet. 

Var kan jag få mer information?

Välkommen att kontakta Apovet Kundtjänst tel 0774-42 14 00 måndag –fredag 8.00-17.00.  Fax nummer

 


Design: Norrwebb
Drift & produktion:
Wikinggruppen
Kundtjänst: 0774-42 14 00
Orderfax: 0774-42 14 01
 kundtjanst@apovet.se

 

start